[Typo3-UG Dutch] Gebruikersgroep

Daniel Doesburg typo3 at doesburg.biz
Thu May 12 14:33:05 CEST 2005

Hoi Kees,

't Lijkt wel of ik alle tijd heb vandaag.

Over documentatie:

Typo3 UG Dutch schreef:
> Maar in welke volgorde de doc gelezen moet worden per competentie
> (funtioneel versus technisch) is mij niet duidelijk.
> Wellicht kan de meer belezen gebruiker(s) hier een opzet voor maken? Of
> bestaat dit al?

Er is redelijk goede documentatie. Nu hangt het er wel van af hoe
gemakkelijk je vreemde talen leest. Op de site typo3.org wordt e.e.a.
wel iets gestructureerd. *Getting started* heet niet voor niets zo.

En de redacteuren handboeken lijken me ook wel kost voor elke gebruiker.

> in NL wordt gecommuniceerd.

Als je in je moerstaal wilt lezen is er minder keuze. Alles wat ik heb
kunnen vinden heb ik op typo3.startkabel.nl gezet. Een handleiding van
de TU van Eindhoven en een paar sites. Die van Joost, die deze thread
begonnen is, de site van WIND en een Belgische site, maar Belgisch lijkt
wel heel erg op Nederlands.

Verder vind ik de serie video's erg leerzaam. Da's veredeld TV kijken.
Daar passeert welhaast het hele scala aan mogelijkheden de revue.
En als je een moderne afspeler hebt kun je vaak zelfs uit meerdere talen
kiezen.
Tenslotte is er nog een goed leesbare pdf in 't Duits.
Allemaal via startkabel.

> Wat mij verbaasd is dat er vragen bij 2 gebruikersgroepen wordt geplaatst.
> Zou ik niet zo gauw doen tenzij...

Nee, dat wordt in de rules ook verboden. Net als, overigens, het niet
gebruiken van je eigen naam. Bijvoorbeeld als je Kees van der Hall heet,
dan gebruik je toch niet Typo3 UG Dutch als afzender?
Zeker niet als die naam ook nog eens met dubbel el is.

Groeten,

Daniel