[Typo3-UG Dutch] Gebruikersgroep

Daniel Doesburg typo3 at doesburg.biz
Thu May 12 13:16:12 CEST 2005

Hoi Ric en Joost, (en iedereen verder)

Nu wil ik ook wel even een duit in het zakje doen.

Ik ga niet quoten maar zo even voor de vuist weg mijn hart luchten.

Als ik zie wat Joost met TYPO3 doet vind ik dat hij er inderdaad
documentatie op moet nalezen. Maar niet met de bril op die Ric, naar
mijn gevoel, suggereert.

Joost zal moeten weten wat TYPO3 kan en is. Niet hoe TYPO3 het doet.
Joost noemt zich zelf (als ik me goed herinner) *gebruiker*. En dat
worden de mensen die hij opleidt, journalisten (en aanverwanten, neem ik
aan), ook, denk ik.

En dan vind ik zulke mensen in een Nederlandstalige TYPO3 community
(Nederlands zei je toch?) een waardevolle aanvulling.
Dan wordt het niet een puur-techneutenclub.
Daarom is het ook aan te bevelen om er geïnteresseerde commercianten in
te hebben. Dan bestrijk je een breder gebied dan alleen wat er kán. Dan
wordt er ook gekeken naar wat er gevraagd wordt, in de praktijk.

Wat wil ik eigenlijk zeggen? Wel dat iedereen welkom is. Of althans zou
moeten zijn, want ik bepaal het beleid niet.
Profs en amateurs, gebruikers, verkopers en techneuten.
En dat er geen ballotage of toelatingsexamen is.

Waarom ben ik er eigenlijk zo op gebrand om dit hier te zeggen? Wel
omdat ik de ervaring heb dat het uitsluiten van mensen altijd negatief
uitpakt. Vaak sluiten mensen zich zelf uit. Soms worden door anderen
uitgesloten. Laten we in elk geval proberen om dat laatste in deze club,
die op punt van geboren worden staat, niet te doen.
Wat er in de loop van de tijd aan splitsingen en groepsvorming ontstaat
zien we dan wel. Maar daar hoeven we niet op vooruit te lopen.

Dus wat mij betreft is *iedereen van harte welkom*.

Tot morgen.

Daniel