[Typo3-UG Dutch] Gebruikersgroep

Joost Kahmann joost.kahmann at hvu.nl
Thu May 12 11:52:17 CEST 2005

Hallo allen,

Ik kan vrijdag niet naar de Typo UG dag komen maar wil me wel graag melden als belangstellende.
En omdat de discussie mogelijk over het functioneren van de maillijst gaat even het volgende:

Ik werk op de School voor Journalistiek in Utrecht. Docent en webmaster.
Studenten leren onderandere publiceren in een CMS. Na wisselende ervaring met Manila [Userland] zijn wij overgestapt op open source. De keus is op Typo3 gevallen en dat bevalt erg goed.
Ik bestudeer de beschikbare documenten, krijg soms hulp van enthousiaste studenten en ik volg deze lijst.

Mijn Typo-deskundigheid is beperkt: ik maak er gebruik van.
Ik ontwikkel het niet, heb [nog] geen verstand van servers, php, typoscript en MySQL.
Wel van doceren, webdesign, html, dreamweaver, Manila, flash, css, javascript, Excel en andere digitale zaken waarin op dit moment les gegeven wordt. Allerhande onderwerpen waarover ik lees en maillijsten volg.

Veel ruimte om me tot Typo-bouwkundige te ontwikkelen heb ik daarom niet. Ik vind het dus erg prettig om deze maillijst te hebben waar ik, als gevorderde beginner, vragen kan stellen en ook antwoorden kan geven. Zoals deze lijst nu werkt bevalt me prima.

Voor mij zou het dus jammer zijn wanneer van gebruikers van deze lijst verwacht gaat worden dat ze minstens de Duitse Typo-bijbel gelezen hebben of alle documentatie op Typo.org snappen. Dat niveau ga ik nu niet halen.
Het alternatief, het typoforum op tros.nl, schiet weinig op wanneer niet in het Nederlands gecommuniceerd mag worden.
Mijn voorstel is om minstens een lijst voor Typo-beginners te houden. Een bijbehorende archieffunctie is meegenomen.

Een mooie dag gewenst morgen.

Groet, Joost

Joost Kahmann
School voor Journalistiek