[Typo3-UG Dutch] Initieele setup stand alone Typo3

Martin Poelstra m.l.poelstra at tue.nl
Tue May 10 11:21:25 CEST 2005

> De documentatie op Typo3.org geeft geen specifieke aanduiding van
> Linux versie (suse of red hat) en een ook geen versie nummer aan.
> Om niet het wiel weer uit te vinden hoor ik graag wat de beste
> combinatie is.
> Omdat Typo3 versie 3.8 pas na juli uitkomt ga ik 3.7 installeren.
> Hierbij zoek ik de juiste combinatie(s).

Hoi Kees,

Je bedoelt denk ik hier niet 'versie' maar 'distributie' (= de set
programma's en installatie-methode rondom de linux-kernel).
De kernel heeft bijvoorbeeld versie 2.6.11 op dit moment, maar de
linux-kernel is alleen de 'kernel32.dll' van Windows plus een stel drivers.
Een distributie verzorgt vervolgens het framework om programma's te
installeren etc.
Je kunt het beste een distro nemen die bij jouw wensen past. Ben je een
beginner, dan kun je inderdaad het beste voor Suse of RedHat/Fedora gaan,
ikzelf geef de voorkeur aan Debian.
Als je gewoon zorgt dat je een redelijk recente distro hebt, zit het
eigenlijk altijd wel goed.

Grtz,
Martin