[Typo3-UG Dutch] Initieele setup stand alone Typo3

ben van 't ende [netcreators] ben at netcreators.nl
Tue May 10 15:28:56 CEST 2005

Martin Poelstra wrote:

> Hoi Kees,
>
> Je bedoelt denk ik hier niet 'versie' maar 'distributie' (= de set
> programma's en installatie-methode rondom de linux-kernel).
> De kernel heeft bijvoorbeeld versie 2.6.11 op dit moment, maar de
> linux-kernel is alleen de 'kernel32.dll' van Windows plus een stel
> drivers. Een distributie verzorgt vervolgens het framework om
> programma's te installeren etc.
> Je kunt het beste een distro nemen die bij jouw wensen past. Ben je een
> beginner, dan kun je inderdaad het beste voor Suse of RedHat/Fedora
> gaan, ikzelf geef de voorkeur aan Debian.
> [...]

Hi,

Een extra tipje is om de debian-installer van:

http://www.debian.org/devel/debian-installer/

te gebruiken. Waarschijnlijk ook het slimste om de eerste boot uit te
voeren met boot: linux26, zodat je ook de meest recente kernel gebruikt.
  Daar heb ik zelf namelijk nogal mee zitten martelen ;-)

gRTz

ben
--
netcreators :: creation and innovation