[Typo3-UG Dutch] 'Apple-like'' menu

Daniel Doesburg typo3 at doesburg.biz
Fri May 6 12:41:48 CEST 2005

Kees Wedzinga schreef:
> Hallo allemaal,
>
> Ben op dit moment druk lerende om T3 mezelf eigen te maken. Gaat prima
> en ben al vele malen gevallen, maar ook weer opgestaan.

Ik vind T3 machtig uitdagend, maar verschrikkelijk moeilijk. Tenminste
als je ook de uithoeken wilt zien.
Maar ik sta steeds weer verbaasd over hoe goed (tuurlijk, er mankeert
ook wel wat aan) en uitgebreid het opgezet is. Net nog ergens een
vergelijking gelezen met Mambo. Nou, dan heb ik de extra inspanning van
het leren er wel voor over.

> Heb inmiddels diverse bronnen geraadpleegt, maar kan niet de juiste info
> vinden over het volgende:
> Ik ben een Apple-fan (nee, even geen discussies hierover.....) en wil
> graag in mijn project een apple-like menu maken. Kijk maar eens op
> www.apple.com voor een indruk hierover.

Dat zoort menu's kun je op het internet vinden in alle kleuren, smaken,
grotes en merken.
Een daarvan vind je hier: http://www.stunicholls.myby.co.uk/menus/doors.html

Als je meer url's met voorbeelden nodig hebt zeg je het maar. Ik heb nog
wel een doos vol.

En de bijbehorende TS een ul. Nog minder dan niets. Hiervoor kun je veel
leren op Listamatic en ALA (a list apart).

Ik hoop dat je er zo uit komt. En anders horen we je wel weer.

> Ik verwacht geen kant en klare oplossingen (zou wel lekker zijn
> natuurlijk....) maar wil graag van een pro een richtlijn hoe dit aan te
> pakken. Graag wel een richtlijn op newbie-level.....

Helaas ben ik ook nog maar een newbie. Dus wat het niveau betreft moet
het wel goed zitten. Geen al te moeilijke woorden enzo . . .

> Het is voor mij totaal geen probleem om de grafische elementen hierin te
> maken, maar het vervolg is lastiger voor mij.

En laat dat grafische in dit geval nou echt het moeilijkste zijn. Dus
Kees, jij zit op rozen!

> Heeft iemand dit ooit al eens gemaakt?

Ja.

> Als je aanvullende info nodig hebt, dan hoor ik dat graag.
>
> Ben benieuwd naar jullie reacties.
>
> Kees

Als je aanvullende info nodig hebt, dan hoor ik dat graag.

Ben benieuwd naar je reacties.

Daniel