[Typo3-UG Dutch] Re: Typo3-ug-dutch Digest, Vol 17, Issue 2

Sebastiaan van Oyen zepazque at gmail.com
Tue May 3 13:47:40 CEST 2005

Hallo list,
 Voordat je iets aan de list vraagt moet je wel moeite doen om het antwoord
zelf te vinden. Echter wat wel zou helpen is de mogelijkheid om in de
maillinglist te zoeken. Ik zou niet weten waar een archief met de posts te
raadplegen zou zijn. (op mijn inbox na). Op het moment dat er zo'n archief
te raadplegen zou zijn is het mogelijk om vragen die al tig keer zijn langs
gekomen te wijzen op het bestaan van het archief. Nu is het zo dat het wel
mogelijk is om naar google te verwijzen maar daar krijg je niet altijd de
juiste resultaten (of iets in het italiaans, ik ga geen cursus italiaans
doen om zo'n pagina te kunnen lezen). Zeker als het mogelijk is om draadjes
in het archief van tags te voorzien...
 tweakers.net <http://tweakers.net> werd al genoemd, daar hebben ze juist
een grote knowledge base kunnen opbouwen door een mix van beginnersvragen en
pro vragen. Deze zijn op onderwerp (vergelijkbaar met tags?) gerubriceerd.
Er is zelfs een initiatief genomen om de informatie van het forum op wiki te
plaatsen (niet vanuit tweakers.net <http://tweakers.net> BV). Op die manier
wordt de informatie nog beter ontsloten.
 Kortom: eerst een archief aanleggen van de maillinglist, met de
mogelijkheid om draadjes van tags te voorzien. Vervolgens een wiki aanleggen
met (verbeterde) Nederlandstalige informatie vanuit het archief.
 Helaas kan ik deze hersenkronkel niet verdedigen op de gebruikersdag, maar
mochten mensen er ook zo over denken, verdedig dit standpunt dan op de
gebruikersdag. Inschrijven gaat hier: http://www.typo3.nl/index.php?id=409