[Typo3-UG Dutch] Re: Typo3-ug-dutch Digest, Vol 17, Issue 2

Sander Vogels sander at netcreators.nl
Tue May 3 11:28:22 CEST 2005

Hi allemaal,

Helemaal gelijk Luuk, dit is een onderwerp voor de UG dag maar dat was
het al, namelijk punt4: "De ontwikkeling van een echte, hechte
Nederlandse community met eventueel typo3.nl als portal."

Ook ik ben het er enerzijds mee eens dat er voor iedereen ruimte moet
zijn om op deze lijst vragen te stellen. Anderzijds dient er wel
gestreeft te worden naar kwaliteit en mag je van mensen verwachten zich
in ieder geval goed in te lezen in T3 en het cms zelf goed te bestuderen
ipv ieder klein dingetje even op de list te droppen. En dat is denk ik
wat sommigen irriteert, het gebrek aan wil om zelf te investeren. Dit
geldt niet alleen voor investeren in kennis maar ook in de community.

De Nederlandse TYPO3-ers (een community is er niet eens) staan zelfs in
heel Europa bekend als een egoistische groep van mensen die alleen maar
nemen. Lullig om te zeggen maar zo wordt er tegen 'jullie' aangekeken.
Op een paar jongens na die wel eens vertaalwerkzaamheden doen gebeurd er
helemaal niets. Geen sponsoring van projecten, geen donaties aan Kasper,
geen lidmaatschap van de Association, geen vrijgeven van extensies, geen
productie van NL documentatie, niemand komt naar de Snowboard tour wat
toch DE conferentie was voor TYPO3, enz enz. Zo ook weer de eerste UG
dag die ik organiseer, van deze lijst maar heel weinig aanmeldingen. Is
het zo'n enorme opgave om 1 dagje uit te trekken om met elkaar de
toekomst van TYPO3 te bespreken? Wordt er dan soms een dagje
uurtje-factuurtje gemist?

Ik stel daarom voor dat we deze discussie niet hier voeren maar op de T3
NL UG dag op 13 Mei. Kom je niet dan heb je een moment om mee te
beslissen voorbij laten gaan. Tot nog toe heb ik deze lijst totaal
ongemodereerd gelaten maar daar kan verandering in komen als de
meerderheid op de UG dag daar anders over beslist. Ik blijf erop hameren
dat iedereen die met TYPO3 zijn brood verdiend, schatplichtig is aan het
CMS en bij zou moeten dragen aan de ontwikkeling ervan, evenals aan de
ontwikkeling en vorming van de Nederlandse community. Dit is ook nodig
voor een handhaving cq uitbouwen van de goede positie van TYPO3 in
Nederland. Een positie die door anderen is opgebouwd. De dag komt dat
als je alleen maar neemt en nooit iets geeft, dit je ineens op
achterstand plaatst ten opzichte van anderen die wel investeren.

Dus schrijf je nu in voor de gebruikersdag en dan praten we daar verder!
http://www.typo3.nl/index.php?id=409

Groetjes,

Sander