[Typo3-UG Dutch] Re: Typo3-ug-dutch Digest, Vol 17, Issue 2

Ric van Westhreenen (AlterNET) ric at alternet.nl
Mon May 2 22:53:23 CEST 2005

Ik denk dat het helemaal geen probleem is om beginnersvragen te stellen.
Alleen vind ik het wel getuigen van motivatie en doorzettingsvermogen dat
je voor je je probleem maar over de schutting gooit, eerst eens gaat
kijken en zoeken op www.typo3.org of in een van de mailinglijsten.

Een beginnersvraag is ook een vraag, maar een vraag die te vaak gesteld
wordt, of waarvan het antwoord gewoon te vinden is op typo3.org is zonde
van het dataverkeer en - dit is de kern - leidt ertoe dat de ervaren
mensen niet meer zo snel de mailinglijst raadplegen.

Als voorbeeld kun je eens kijken naar de regels die ze op Tweakers.net
hanteren. Als daar een echte beginnersvraag wordt gesteld, dan wordt het
topic direct gesloten. Zo wordt de kwaliteit van het forum op hoog niveau
gehouden. Het is echter niet zo dat je daar geen beginnersvragen mag
stellen, je mag alleen geen vragen stellen waarvan het antwoord te vinden
is op internet.

De vraag die vandaag gesteld werd, en later ook op de Engelse
mailinglijst, was zo summier dat daar geen zinnig antwoord op kwam. Wil je
een goed antwoord, zul je meer input moeten geven.

Maar dat is mijn mening. Misschien dat Yomo eens wat input kan geven?
Uiteindelijk was zijn vraag de aanleiding. Ik geloof echter dat de
vragensteller ergens weggekropen is?

Kees, je bent altijd welkom op de lijst, alleen als je een vraag hebt
probeer dan aan te geven wat je bedoeling is. Dan kan er een gericht
antwoord worden gegeven.

Ric

> Ik heb de discussie met belangstelling gevolgd.
> Ik ben nog verre van Pro, maar ben leergierig en wil graag van de hoed en
> de
> rand weten.
> Ook mij bekroop het gevoel dat ik als beginner niet terecht kon hier.
> Misschien gaat dat veranderen met dit initiatief.
>
> Als beginner wil ik hier graag aan meewerken.
>
> Kees Wedzinga
>
> Op 02-05-2005 20:21, stuurde Luuk Roovers <l.roovers at vicus.nl> mij het
> volgende bericht:

Met vriendelijke groeten, kind regards,

drs Ric van Westhreenen

AlterNET Internet BV
Archimedesstraat 2
3316 AB Dordrecht

T.078 635 1200
F.078 635 2010 / 0848 34 9697
Meer leads uit uw website? Onze aanpak van zoekmachine marketing levert
concrete klantaanvragen op. Hoe we dat doen? Bel ons voor een afspraak op
078 635 1200.