[Typo3-UG Dutch] Re: Typo3-ug-dutch Digest, Vol 17, Issue 2

Luuk Roovers l.roovers at vicus.nl
Mon May 2 20:21:19 CEST 2005

Heren,

We hebben er allen belang bij dat het skills niveau in Nederland (en
Vlaamse deel van België) stijgt. We willen meer handel, dan hebben we
ook expertise nodig. Dat straalt uit naar de markt en dat zorgt op
termijn weer voor meer klanten.

Om dat te bereiken zullen we ook minder ervaren mensen op weg moeten
helpen. Ik ben bang dat de huidge opstelling daar niet bij gaat helpen;
hiervan gaat eerder een afschrikkend effect uit. Om een goede gerichte
vraag te stellen zoals Daniel voorstelt zul je toch al wat kennis in
huis moeten hebben. Het is mijns inziens aan de seniors om beginers de
juiste vragen te stellen, op weg te helpen, en hun mond te houden als ze
er niets mee willen of kunnen. Niemand verwacht een compleet uitgewerkte
oplossing; ook professionele beginners niet. Een hint in de juiste
richting helpt hen op de goede weg.

Ik zou graag samen met een aantal ervaren Nederlandse Typo3-ers ruimte
willen geven aan beginners. Vorm nog ter discussie. Wie wil hier over
meedenken/discussieren? Wie is senior genoeg?

Wellicht onderwerp voor de Typo UG 13 mei?

Groeten,

Luuk Roovers
directeur
Vicus eBusiness Solutions