[Typo3-UG Dutch] Nederlandse versie TYPO3 boek

Ric van Westhreenen (AlterNET) ric at alternet.nl
Wed Jun 15 20:26:15 CEST 2005

Hoi Sander,

Ik denk dat de belangrijkste vragen/opmerkingen zijn:

- hoeveel ontwikkelaars tellen Nederland en Vlaanderen die een uitgave
rechtvaardigen in de Nederlandse taal?
- in hoeverre is de inhoud straks niet verouderd?
- online informatie is gratis, en te printen in een nette opmaak.
- wat wordt de inhoud: als het voor opdrachtgevers is, dan zoeken zij meer
een boek waarmee ze kennis op doen voor gebruikers, ontwikkelaars zoeken
weer andere informatie die meer technisch is.

Daarentegen is als het vanuit de T3 UG NL wordt gepubliceerd een mooie
bron van inkomsten om de kosten te dekken van typo3.nl. Ik vraag me alleen
af wat is de oplage voor NL? Ik zou het voor Nederland houden bij een
Engelse versie als ik deze uitgever was, misschien met een NL voorwoord...
zelfs voor Smartsite is er geen boek op de NL markt. Toch wel een van de
meest gebruikte CMS-en in Nederland... dat geeft dus wel aan, hoe veel
interesse er kan zijn voor een NL boek.

Ric

> Beste T3ers,
>
> Ik ben in gesprek met een grote internationale uitgever over een
> Nederlandse vertaling van het 'officiele' TYPO3 handbook van Open Source
> press. Nu vragen de uitgever en ik ons af in hoeverre er behoefte is aan
> een Nederlandstalig boek. Zelf zie ik er heel veel in want:
>
> 1. het is ten eerste als ontwikkelaar handig om te hebben omdat je zo
> niet meer voor alles door de online documentatie hoeft te zoeken.
> 2. Verder is het ook zeer aardig om aan klanten te geven/verkopen, die
> kunnen ze aanschaffen voor hun redacteuren maar ook developers en
> [...]

Met vriendelijke groeten, kind regards,

drs Ric van Westhreenen

AlterNET Internet BV
Archimedesstraat 2
3316 AB Dordrecht

T.078 635 1200
F.078 635 2010 / 0848 34 9697
TYPO3 Hosting nodig? Kijk voor meer info en prijzen op:
http://typo3.domeinregistratie.info/