[Typo3-UG Dutch] Update/toevoegen tabellen gaat niet (meer) goed...

Wilfred Smit w.smit at xs4all.nl
Sat Feb 12 14:30:59 CET 2005

Hoi Erwin,

Klopt, sinds de nieuwe versie van MySQL is het niet meer toegestaan DEFAULT
'0' te gebruiken naast NOT NULL auto_increment. Is een bekende bugg. Wordt
in een nieuwe versie van Typo3 aangepast (zie ook buggs.typo3.org bugg-nr:
0000416).
Verander de query in:

CREATE TABLE static_* {
   uid int(11) unsigned NOT NULL auto_increment,
}

en de tabel wordt aangemaakt. Controleer via Install - Database Analyser -
Update required tables: Compare. Wellicht dat je nog meer tabellen moet
aanpassen van geïnstalleerde extensions.

Groet en succes!

Wilfred