[Typo3-UG Dutch] Update/toevoegen tabellen gaat niet (meer) goed...

Erwin van de Ree erwin.van.de.ree at planet.nl
Sat Feb 12 12:53:01 CET 2005

Hallo list,

Sinds kort heb ik een onduidelijk probleem met mijn Typo3-installatie
(versie 3.7.0), waarvan hiervan een beschrijving.

Als ik bijv. de extensie static_info_tables wil toevoegen, zouden er in
mijn DB de tabellen static_countries, static_country_zones,
static_currencies, static_languages moeten worden aangemaakt. Je ziet de
queries voor het aanmaken vn die tabellen nl. voorbijkomen bij het
installeren.

Ik zie deze tabellen na installatie echter niet terug in mijn DBovezicht
met phpMyAdmin.

De queries die bij het aanmaken van de verschillende DBs worden gedraaid
beginnen alle met

CREATE TABLE static_* {
   uid int(11) unsigned DEFAULT '0' NOT NULL auto_increment,
}

Los draaien van deze query via phpMyAdmin geeft terug:
FOUT
#1067 - Invalid default value for 'uid'

Ik kan rond deze fout door "DEFAULT '0'" uit deze query te gooien, maar
dat lijkt niet een goede oplossing: Typo3 heeft zo niet door dat deze
tabellen al geinstalleerd zijn. Bovendien: het beschreven probleem (niet
alle tabellen verschijnen) doet zich ook bij andere extensies voor:
hierbij verschijnen sommige tabellen wel, maar andere weer niet. Dit
laatste begrijp ik nog minder, omdat veel van deze WEL verschijnende
tabellen ook met bovenstaande query beginnen.

Bij mijn locale versie van Typo3 (ook 3.7.0) gaat alles WEL goed.

Wat is nu de oplossing hiervoor (een verse installatie van Typo3.7.0 met
een lege dummy-DB heb ik al geprobeerd...)?

Het kan zijn, dat voor het analyseren van dit probleem er nog meer
gegevens nodig zijn. Dit kan ik uiteraard leveren...

Erwin