[Typo3-UG Dutch] Eigen content-elementen

Bas v.d. Wiel bas at extranet.kompas-media.nl
Fri Oct 15 16:33:32 CEST 2004

Hallo,
Is het mogelijk om de manier waarop content elementen gerenderd worden
aan te passen? Het valt mij nl. op dat Typo3 in veel gevallen tabellen
gebruikt voor de layout van een site, terwijl ik dat juist wil
voorkomen. Zo wil ik bijvoorbeeld afbeeldingsranden aan en uit zetten
dmv CSS en niet door er een tabel omheen te laten tekenen. Voor het
uiterlijk van de site maakt het wellicht weinig uit, maar ik wil graag
een zo zuiver mogelijke markup realiseren.
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om de definities van de
standaard content-elementen aan te passen, en zo ja waar ik deze kan
vinden? Ik ben niet bang om in een PHP-bestand te duiken, maar om nou
zelf compleet nieuwe renderingsfuncties te gaan schrijven.. daar had ik
juist een CMS voor, dacht ik.

Alvast bedankt,

Bas

PS. Zojuist viel het boek "Typo3 Enterprise Content Management" bij me
op de mat. Daarin staat kort iets over templaVoila. Het zou mogelijk
zijn om zelf HTML-templates te maken voor content-elementen.. maar ik
kan het op typo3.org nergens terugvinden..