[Typo3-UG Dutch] geen rechten/ linux /chown

Bert Bert
Thu Jun 17 14:09:10 CEST 2004

Hallo!

On Thursday, June 17, 2004, at 01:59 PM, Michel Goulmy wrote:

> Beste mensen,
>
> Als ik via de typo3 backend een extension installeer dan wordt dat op
> de server gezet en de gebruiker Nobody heeft alle rechten. Dit
> betekend dat ik met mijn ftp account niet die bestanden mag
> verwijderen omdat ik niet de juiste rechten heb.
>
> Via een telnet sessie dacht ik slim te zijn door via het commando
> chown de rechten aan mijn eigen usernaam te geven. Echter daarvoor
> moet je superuser zijn omdat te mogen doen.
>
> Hoe los ik dit probleem op en kan ik niet ergens aangeven dat die
> [...]

+ Installeer de extensie MOC Filemanager (deze heeft ook rechten onder
"nodbody")
+ Geeft de extensie rechten om bestanden en directories weg te gooien
onder "typo3conf/ext/" (zie manual)
+ Download de extensies die je wilt behouden binnen je installatie
+ Verwijder met MOC filemanager vervolgens alle "nobody"-extensies
onder "typo3conf/ext/"
+ Upload je benodigde extensies vervolgens weer naar "typo3conf/ext/"

Vanaf dat moment kun je via FTP deze extensies blijven veranderen.

Succes!

-brt

Bert Hiddink
hiddink at bendoo.com