[Typo3-UG Dutch] geen rechten/ linux /chown

Michel Goulmy M.L.Goulmij at amc.uva.nl
Thu Jun 17 13:59:35 CEST 2004

Beste mensen,

Als ik via de typo3 backend een extension installeer dan wordt dat op de
server gezet en de gebruiker Nobody heeft alle rechten. Dit betekend dat
ik met mijn ftp account niet die bestanden mag verwijderen omdat ik niet
de juiste rechten heb.

Via een telnet sessie dacht ik slim te zijn door via het commando chown
de rechten aan mijn eigen usernaam te geven. Echter daarvoor moet je
superuser zijn omdat te mogen doen.

Hoe los ik dit probleem op en kan ik niet ergens aangeven dat die
extensions onder een andere naam worden geïnstalleerd dan de gebruiker
Nobody?

met vriendelijke groet,

Michel Goulmy