[TYPO3-german] TYPO3 6.x und feeditadvanced

Andreas Becker ab.becker at web.de
Tue Oct 22 03:22:13 CEST 2013

Hi Renzo

Aloha ist ne super Sache und auch der neue CKeditor den wir in Drupal 8
nutzen, da funzt das einwandfrei und ist im Grunde einfacher zu bedienen
wie feeditadvanced - aber eben nur ein editor.
Eventuell solltest du deinem Kunden empfehlen auf NEOS umzusteigen!
oder ggf. sogar
auch Drupal  = http://vschart.com/compare/typo3/vs/drupal8 oder drupal7 -
https://drupal.org/project/spark
oder Concret5 - http://vschart.com/compare/concrete5/vs/typo3 -
http://www.concrete5.org/about/developers-tour
but if your customers on frontend editing really a lot I recommend to
switch to DjangoCMS - https://www.django-cms.org/en/
here he will have actually even a very good draft/live system available.
and it is very easy to install! In Version 3 (right now in Beta) you will
have also.

*First a short overview of some django CMS 3 Beta features:*

   - *new toolbar* (with API for 3rd party apps)
   - an easy-to-use *draft/live system*
   - *non-invasive* frontend-editing
   - *undo/redo* (with Django Reversion)
   - *frontend plugin management* (incl. nested plugins, copy/paste plugins)

*----*
*
*
*Often it is good simply to look over the rim of the TYPO3 cup and see what
others do ;-) and what others already can do. *

*Andi*
*
*
*