[TYPO3-german] Menüs die nach oben aufgehen

Thomas Vogt t_vogt at arcor.de
Tue Nov 27 18:43:13 CET 2007

Hi Matthias,

folgende Beschreibung in der TS-Referenz haben mir dem Problem "ruckeln"
geholfen:
> lockPosition
> Data type:  "x" / "y" / ""
> If this is set to "x" or "y" the menu on the layers is locked and does
> not follow the mouse-cursor (which it does if this is not set).
> "x" or "y" defines respectively that the summed width (x) or height
> (y) is added to the x or y offset of the menu. That means that you
> should set this value to "x" if you have a horizontal GMENU_LAYERS and
> to "y" if you have a verical menu.
Ich habe daher folgenden Eintrag noch hinzugefügt (dann hatte es sich
"ausgeruckelt"):

[...]
     lockPosition = x
[...]

Bezüglich deines Menüs das sich hochklappen sollte habe ich diesen
Eintrag gefunden (aber nicht getestet und ich weiss auch nicht, was man
da genau eintragen muss). Vielleicht hilft dir das weiter:
> directionUp
> Data type: boolean
> Set this, if you want the items to be bottom-aligned (pop's out
> upwards instead of downwards).

Gruß Thomas