[TYPO3-UG Denmark] Problemer med cronjob

Stefan Kreisberg stefan at nospam-linkfactory.dk
Tue May 29 18:34:40 CEST 2007

Hej Claus¸

Claus Bach wrote:

> Hej!
>
> Jeg har haft en cronjob kørende, som skal distribuere mails fra
> CHC-forum. Det har fungeret fint, men på grund af nogen tekniske
> problemer hos min udbyder, er jeg blevet flyttet til en anden server, og
> nu kører jobbet lige pludselig ikke mere. Supporten hos udbyderen er
> åbenbart ikke i stand til at hjælpe mig, så nu vil jeg høre her.
>
> Command to rum: GET
> http://www.teamlillebaelt.dk/net/typo3conf/ext/chc_forum/mailer/mailer.php
>
> Reply: /bin/sh: GET: command not found

> [...]

Hvis der er tale om et cronjob er mit bud/gæt er at du bør erstatte get med
php. Altså

php absolut_sti_til_mailer.php

og så ind i et cronjob med den linie.
(crontab -e)

GET er vel en tolkning af et http request - altså at du kalder filen direkte
via http og ikke som et _CLI script som det vel retteligt bør være med
mailudsendelser?

Hvem er din udbyder?

--

vh Stefan Kreisberg, a.k.a. Strato