[TYPO3-UG Denmark] Vedr. indhold på alle sider

Gunner gcarst at gmail.com
Mon May 7 10:06:33 CEST 2007

Den 07/05/07 skrev Søren Guldbæk Olsen <info at web-ss.dk>:

> Hej alle,
>
> Jeg ville lige høre om der var nogen der kunne hjælpe mig med en lille
> problemstilling... :-)
>
> Jeg har en side som benytter sig at flere kolonner.. colNormal skrives der
> almindelig indhold i og colRight ønsker man at have det samme indhold på
> alle sider.. Den nemme måde er selvfølgelig at sætte det ind i min HML
> skabelon - men så har redaktøren på siden, ikke mulighed for at ændre den
> højre kolonne.
>
> Og så til spørgsmålet - Er det muligt at man på en side i TYPO3, sætter
> [...]

du kunne måske skrive det i typoscript:
colBorder = HTML
colBorder.value(
<b>Her kommer min tekst som skal ind på alle sider </b>
<hr>
)

og så  bare includere dette typoscript på alle sider. Så skal editoren
godtnok
til at rette det i typoscript men man kan så sætte konstante værdier på de
ting
man regner med at skulle ændre og ændre dem i constants