[TYPO3-UG Norway] Typo3 i norge - lookin good

Erik Svendsen erik at linnearad.no
Fri Jun 2 17:20:59 CEST 2006

Hello Gerhard,

> Dette ser virkelig bra ut. Bra med en norsk ansikt utad for Typo3.
> Fin å kunne referere til når man selger inn valg av CMS til kunder.

Hyggelig å høre. Det ligger noen timer bak.

> Begynte å bruke Typo3 i fjord sommer. Siden den gang her jeg satt på
>
> følgende sider med Typo3:
>
> www.huset.no (her jobber jeg)
> www.tendenzer.no
> www.hafjelltoppen.no
> www.ahlqvist.no
> beta.oslomarine.no (skal bli www snart..)
> www.rolignaa.no

Regner med at dere er interessert både i å bli listet som leverandør, samt
liste noen av sidene som norske nettsteder hvor TYPO3 er brukt.

> Tidligere brukte jeg Ez publish (er fra skien..) men da de vi bruker
> på hosting (www.uniweb.no) oppgradert til php 4.4 fikk vi full
> skjærings i alle sidene vi hadde satt opp, så jeg switcha til Typo3
>
> etter anbefaling av host.

Kjører i dag produksjonsserver med TYPO3 versjon 4.0, Apache 2.0.55, PHP
5.1.2 og MySQL 5.0.20 (egen dedikert server). Ikke antydning til problemer.
Ikke mange CMS-er som henger så godt med utviklingen på plattformsiden og
fremdeles klarer å kjøre på eldre plattformer.

>Generelt er jeg feldig fornøyd med Typo3,
>
> men jeg savner litt av muligheten til å kunne sette opp custom side
>
> objekter og siden ha mulighet for å vise dem i forskjellige visninger
>
> (listview, fullview, osv).

Skal være kurrant å få det til, men det tar tid å komme seg inn i hvordan
FE plugins fintilpasses. Er også en sinke på det området.

>På beta.oslomarine.no skulle vi sette opp
>
> en side med kundens produkter, og da forsøkte jeg litt med å lage ett
> eget plugin (med extension manager), men det endre med at vi
> modifiserte tt news. Burde vel helst ha brukt Products pluginet, men
> syntes den så veldig rotete, og i og med at kunden ikke skulle selge
>
> online, men bare vise produktene gikk vi for tt news.

tt_news kan brukes til mye rart den.

Et tips etter jeg har sett på sidene dere har laget.

* Se på muligheten til å bruke spamprotection på epostadresser. Gjøres med
2 til 3 linjer i TS-setup (innebygd funksjonalitet). Se www.sjomat.no og
www.linnearad.no for hvordan de virker. Begge er testet med flere spambots,
uten at de har klart å finne en eneste epostadresse på sidene.

Hilsen

Erik

WBR,
Erik Svendsen