[TYPO3-UG Dutch] install op shared hosting

Richard Haeser richard at maxserv.com
Sun Mar 12 14:55:06 CET 2017

Beste Guido,

Ook namens mij van harte welkom in de Nederlandse TYPO3 community. Het installeren van TYPO3 met slechts een FTP account kan een flinke uitdaging zijn en is sterk afhankelijk van je hoster of het uberhaupt gaat lukken. Op https://docs.typo3.org/typo3cms/InstallationGuide/QuickInstall/GetAndUnpack/Index.html kan je meer informatie vinden over hoe je TYPO3 kunt installeren als je iets meer rechten hebt. Een van de zaken die je daar leest is dat als je geen symlinks kunt aanmaken wat je dan moet doen. Ik hoop dat je daarmee iets verder komt want aan die HTTP 500 error heb je niet zo veel als je niet de onderliggende fout in beeld krijgt of in een log-file kunt opzoeken.

Er zijn ook hosting-providers waar je direct een compleet geinstalleerde TYPO3 omgeving kunt krijgen. Dat zou wellicht ook een optie zijn, al is de prijs van een eigen VPS tegenwoordig bijna net zo goedkoop als een shared-hostingpakket.

Ik hoop dat je hier iets verder mee komt.

Met vriendelijke groet / Yours sincerely,
Richard Haeser
DEVELOPMENT LEAD

MaxServ BV, Taxandriaweg 11, 5142PA Waalwijk
+31 (0)416 30 10 00 <tel:%20+31416301000>
richard at maxserv.com
www.maxserv.com <https://www.maxserv.com/>