[TYPO3-UG Dutch] van TV naar Fluid

Jigal van Hemert jigal.van.hemert at typo3.org
Wed Apr 15 12:00:45 CEST 2015

Hoi,

On 14/04/2015 11:09, "HocomAdvies [ 🌷 Wiechert Hooghwinkel ]" wrote:
> Ik wil een site die nu nog met Templavoila werkt omzetten naar een
> vernieuwde responsive Fluid/ Gridelements opzet. Heb dat nog niet
> eerder zo gedaan dus ben aan het uitzoeken wat hiervoor de beste
> aanpak is? Het liefst wil ik de oude content (pagina’s en of content
> elements) ook behouden in de nieuwe opzet. Er zijn geen FCE in TV
> gemaakt alleen de pagina template(s).

Dan zou je eens kunnen kijken naar de extensie "TemplaVoila to
Fluid/Grid Elements" [1].

Aangezien je geen FCE's in de site hebt hoef je ook niets over te zetten
naar gridelements. Blijft alleen de conversie tussen TV pagina templates
en Fluid templates.

Met de extensie kun je unlinked content elements verwijderen, mapping op
content containers omzetten naar colPos (die je weer in je fluid
paginatemplates gebruikt).

Zorg wel voor een backup van de site!

[1] http://typo3.org/extensions/repository/view/sf_tv2fluidge

--