[TYPO3-UG Dutch] van TV naar Fluid

"HocomAdvies [  Wiechert Hooghwinkel "HocomAdvies [  Wiechert Hooghwinkel
Tue Apr 14 11:09:23 CEST 2015

Hallo,

Ik wil een site die nu nog met Templavoila werkt omzetten naar een vernieuwde responsive Fluid/ Gridelements opzet. Heb dat nog niet eerder zo gedaan dus ben aan het uitzoeken wat hiervoor de beste aanpak is?
Het liefst wil ik de oude content (pagina’s en of content elements) ook behouden in de nieuwe opzet. Er zijn geen FCE in TV gemaakt alleen de pagina template(s).

Nu heb ik in de template config voor TV:

page = PAGE
page.typeNum = 0
page.10 = USER
page.10.userFunc = tx_templavoila_pi1->main_page

Dat wordt voor de nieuwe opzet dan vervangen door (hieronder iets ingekort) onderstaande TS:

page = PAGE
page{
  includeCSS.normalize = fileadmin/Template/css/normalize.css

  10 = FLUIDTEMPLATE
  10{
    format = html
    file = fileadmin/Template/index.html
    layoutRootPath = fileadmin/Template/layouts/
    partialRootPath = fileadmin/Template/partials/

    variables {
      siteName = TEXT
      siteName.value = de naam van de site
      content < styles.content.get
      content_main < styles.content.get
        content_main.select.where = colPos = 0
        content_column_1 < styles.content.get
        content_column_1.select.where = colPos = 1
        content_column_2 < styles.content.get
        content_column_2.select.where = colPos = 2
    }
  }
}

(uiteraard worden de benodigde extensies geladen en in de template opgenomen)
Als ik dan in de bestaande pagina’s de nieuwe Fluid template kies, heb ik dan de gebruikte content elementen van die pagina weer terug? Of moet ik die dan op de een of andere manier uit de data-base zien terug te vinden?
Wellicht is het mogelijk tijdelijk TV en Fluid naast elkaar hebben in de page-tree om Content elementen te kopiëren? Alleen heb je dan nieuwe pagina’s met andere PID wat voor SEO overwegingen niet wenselijk is.
Ben benieuwd hoe anderen dit hebben opgelost?

Met groeten,
HocomAdvies

Wiechert Hooghwinkel