[TYPO3-UG Dutch] tt_content teksten tonen uit andere database

Jigal van Hemert jigal.van.hemert at typo3.org
Sat Apr 19 17:04:39 CEST 2014

Hoi,

On 19-4-2014 11:22, "HocomAdvies [ 🌷 Wiechert Hooghwinkel ]" wrote:
> 'EXTCONF' => array(
>      'dbal' => array(
>          'handlerCfg' => array(
>              '_DEFAULT' => array(

Volgens de handleiding wordt _DEFAULT overschreven met de gegevens van
de niet-DBAL databaseconnectie.

Je zult dus een extra handler configuratie ernaast moeten zijn en
daarnaar verwijzen in de mapping van je "tx_content" tabel.

>      'mapping' => array(
> 	'_tx_content' => array(
>          'mapTableName' => 'tt_content',
>          'mapFieldNames' => array(
>              'bodytext' => 'bodytext',

Of je elk veld moet mappen dat hetzelde is als de TYPO3-naam weet ik
niet uit m'n hoofd. Het lijkt me dat alleen velden er hoeven te staan
die anders heten in de eigenlijke database.

> Nu zou ik in de BE moeten kunnen testen met een query of dit werkt
> maar ben er nog niet helemaal uit hoe dat te doen.

Als je DBAL hebt ingeschakeld is er ook een BE module waarmee je queries
kunt testen.

--
Jigal van Hemert
TYPO3 CMS Active Contributor