[TYPO3-UG Dutch] fluid Template layout

Jigal van Hemert jigal.van.hemert at typo3.org
Wed Apr 9 14:23:04 CEST 2014

Hoi,

On 9-4-2014 10:18, "HocomAdvies [ 🌷 Wiechert Hooghwinkel ]" wrote:
> Wil ik nu beide kunnen doen, dus afbeelding en
> een RTE tekstblok dan krijg ik in de <f:format.html> het probleem dat er
> om de afbeelding de onderstaande tag komt te staan?
> Als je dan alles met de <f:format.raw> doet heb je dat niet.

Het verschil gaat in feite om waar je de rendering naar HTML gaat laten
doen.

Als je content via css_styled_content (CSC) laat renderen (zoals je
"vroeger" deed in TypoScript en vervolgens een ###-marker liet vervangen
door deze gerenderde content) dan zul je in fluid de raw format
viewhelper gebruiken.
Als je in de situatie bent dat je een veld van een record direct
doorkrijgt (bijvoorbeeld als je records afbeeldt in een extensie) dan is
de html format viewhelper nuttig.

Bij een fluid template van een pagina kan het zijn dat je beide moet
gebruiken voor verschillende situaties. Voor reeds gerenderde content
van een pagina gebruik je de raw format viewhelper, maar voor de
onbewerkte paginatitel die je ook in de variabelen hebt gezet gebruik je
de html format viewhelper.

--
Jigal van Hemert
TYPO3 CMS Active Contributor