[TYPO3-UG Dutch] fluid Template layout

Muriel le Pair typo3 at strangefruit.nl
Wed Apr 9 11:28:33 CEST 2014

"HocomAdvies [ 🌷 Wiechert Hooghwinkel ]" schreef op 09-04-14 10:18:
> Muriel,
>
> Bedankt voor je input. De wiki had ik uiteraard al bekeken, en snap dat <f:format.html> bedoeld is om in combinatie RTE editor te gebruiken. Maar wat als je dan in dezelfde kolom, en een afbeelding en een tekstblok met RTE door de editor wilt laten opnemen? Voorheen kon dat gewoon zonder probleem. Wil ik nu beide kunnen doen, dus afbeelding en een RTE tekstblok dan krijg ik in de <f:format.html> het probleem dat er om de afbeelding de onderstaande tag komt te staan?
> Als je dan alles met de <f:format.raw> doet heb je dat niet.

<figure class="csc-textpic-image csc-textpic-last"></figure> is valid
HTML5.

Als je niet wilt dat de pagina in HTML5 wordt weergegeven dan kan je dat
instellen mbv config.doctype.

Als je om een of andere rede wel wilt dat de pagina in HTML5 wordt
weergegeven maar niet wilt dat de <figure> tag wordt toegevoegd dan kan
je dit aanpassen door te kiezen voor een andere renderMethod (zie
template > TypoScript Object Browser > tt_content > image).

<f:format.html> houdt namenlijk eigenlijk gewoon in dat de content door
ccs_styled_content wordt gehaald. Dus als er geen gewenste renderMethod
is die exact doet wat jij wilt dan kan je je eigen renderMethod
toevoegen of simpelweg bepaalde waarde overschrijven.

--
met vriendelijke groet,

Muriel le Pair