[TYPO3-UG Dutch] Image Cycle resize

Michael de Jong dej.michael at hotmail.com
Fri May 31 13:43:25 CEST 2013

Hi peeps,

Ik ben bezig met het maken van een website voor mijn werkgever. Nu zit het zo dat ik gebruik maar van de image cycle plugin en deze op mijn frontpage heb staan als slider. Zie hieronder mijn configuratie:

plugin.tx_imagecycle_pi1 {
  cssMinify = 1
  jsMinify = 1
  jsInFooter = 1
  type = fade
  captionSync = 1
  integerWidthWrap.wrap = |c-50
  integerHeightWrap.wrap = |c-50
}

Ze kunnen dan in de plugin zelf een formaat aangeven en zou de image dus geresized moeten worden. Alleen doet deze dat niet zoals ik zou willen. Ik heb nu een test image van het formaat 1024x768 en deze wil ik gecropped en gecentered krijgen naar 860x280 px

Nu is het logisch dat hij zijn proporties houd alleen is dit niet gewenst. Graag wil ik dat deze afbeelding worde gecropped in het midden zodat dit mooi past. Dus mijn vraag is: Hoe doe ik dat?

Ik heb wat op internet zitten zoeken maar kan niet echt duidelijke antwoorden vinden.

Ik hoop snel wat te horen.

Groeten,
Michael