[TYPO3-UG Dutch] Originele afbeelding naam in FE

drs. ing. WSM Perquin perquin at yniverse.nl
Mon Jan 28 17:09:40 CET 2013

Hoi Wiechert,
Voor SEO heeft dat geen effect. De naam van de file heeft geen invloed op
de vindbaarheid. De tekst rondom de image wel. denk hierbij aan de alt en
title en linkverwijzingen naar de image toe.
Stel iemand maakt een link van het bestand in een stuk tekst dan zie je nog
altijd de image naam als linkverwijzing en daarna de chash code. Niks aan
de hand voor SEO.
De code na de naam wordt gebruikt om ervoor te zorgen dat de juiste
afbeelding wordt ingeladen na een dump bijvoorbeeld. Anders wordt steeds de
oude afbeelding gepakt terwijl je er allang een nieuwe voor in de plaats
hebt gezet (met dezelfde naam).

Ik heb ooit een lang onderzoek aan gewijd. Het werkt nog steeds dus het
lezen misschien wel waard:
http://www.yniverse.nl/uitleg-en-voorbeelden-staan-in-de-kennisdatabank/onderzoek-naar-seo-posities-scores-en-veranderingen/yniverse-heeft-een-experiment-gedaan-met-heineken-bier-met-dit-experiment-hebben-we-bewezen-dat-een-goede-opbouw-van-de-webpagina-een-plaatje-in-de-top-10-van-google-laat-verschijnen/

Succes

W-P

Op 28 januari 2013 15:46 schreef "HocomAdvies [ 🌷 Wiechert Hooghwinkel ]" <
info at hocom-advies.nl> het volgende: