[TYPO3-UG Dutch] Inlogmodule typo3 4.7.7 (3)

Jigal van Hemert jigal.van.hemert at typo3.org
Sun Jan 20 14:57:29 CET 2013

Hoi,

On 20-1-2013 9:12, David Schouten wrote:
> Een laatste vraag over felogin, is het niet goed werken het gevolg
> van de slechte APC cache of moet ik het ergens anders zoeken?

Het ligt eraan wat je precies verstaat onder "niet goed werken". De
foutmeldingen die je eerder vermeldde waren afkomstig van APC.

> Wanneer ik in wil loggen krijg ik de mededeling gebruikersnaam en/of
> wachtwoord is onjuist. Ik wordt wel gedirigeerd naar de pagina die is
> aangegeven bij "fout bij inloggen".

Dan werkt de systeemextensie felogin in ieder geval correct. Het
inloggen zelf wordt door de core gedaan (of extensies die een
authentication service bieden). felogin heeft de volgende taken:
- inlogformulier
- redirect
- wachtwoord-vergeten

> Er is een gebruikersgroep aangemaakt en een gebruiker, redirect naar
> de juiste pagina, gebruikersnaam en wachtwoord zijn goed (3x
> gecontroleerd).
>
> Kan het zijn dat er bij de installatie iets fout is gegaan? Na de
> installatie had ik hetzelfde probleem bij de backend, toen bleek dat
> in de installatie de beveiliging op "RSA" stond (ra ra hoe kan het)
> in plaats van superchallenged. Ik heb dat op twee plaatsen in de
> installatie gewijzigd van RSA naar superchallenged. Toen kon ik wel
> inloggen op de backend.

Volgens mij is er op die vraag over de BE login al geantwoord dat rsa
sinds TYPO3 4.6 de juiste standaard instelling is, maar dat je
installatie wel moet beschikken over een correct geconfigureerde PHP
module "OpenSSL".

Zo te zien heb je dit genegeerd en een andere (lees: minder veilige)
instelling gekozen om toch maar te kunnen inloggen.

> Kan er voor de felogin ook zoiets aan de hand zijn?

Voor het beveiligen van de frontend login is een gelijksoortige
instelling. Die is wel belangrijk wil je de login ook daadwerkelijk
veilig houden.

--
Jigal van Hemert
TYPO3 Core Team member