[TYPO3-UG Dutch] Installatie typo3 4.7.7

Jigal van Hemert jigal.van.hemert at typo3.org
Tue Jan 15 08:33:00 CET 2013

Hoi,

On 14-1-2013 23:59, David Schouten wrote:
> Het probleem bleek te zitten in de beveiliging die hoort op
> superchallenged te staan maar die stond bij mij op rsa. Ra ra hoe kan
> dat? Heeft iemand dat wel eens meegemaakt? Nieuwe installatie, niets
> gewijzigd.
>
> Punt twee de rsa extensie was geïnstalleerd, maar toch kon ik niet
> inloggen, jullie begrijpen dat ik nu een "afkeer" hebt van rsa of
> salted passwordjes.

Sinds TYPO3 4.6 staan saltedpasswords en rsaauth standaard
geïnstalleerd. Hiervoor is echter wel een correct werkende (en dus
correct geconfigureerde) OpenSSL PHP module nodig.

Uit oogpunt van veiligheid zijn saltedpasswords (wachtwoorden zelf niet
opslaan maar een 'salted hash') en rsaauth (wachtwoorden bij inloggen
versleuteld versturen) "aan te raden" (zachtjes uitgedrukt).

--
Jigal van Hemert
TYPO3 Core Team member

TYPO3 .... inspiring people to share!