[TYPO3-UG Dutch] Installatie typo3 4.7.7

David Schouten d.schouten at zeelandnet.nl
Mon Jan 14 23:59:58 CET 2013

Hallo lijst,
Misschien trap ik een open deur in, maar dan is volgende tot leringe ende vermaack.

Ik heb de CMS op de server gezet in met de install tool alles geïnstalleerd. So far so good. Het was een eitje totdat ik bij het backend kwam....... Kan niet inloggen gebruikersnaam en/of wachtwoord kloppen niet. Na ettelijke pogingen nieuwe admin aangemaakt via install. Ook hiermee kwam ik niet binnen. Mijn gezichtsvermogen werd wazig en er kwam wat rook uit mijn oren en ik wilde al mijn Macbook van tweehoog naar beneden gooien, maar besloot voor de zoveelste keer de gehele configuratie door te lopen.

Het probleem bleek te zitten in de beveiliging die hoort op superchallenged te staan maar die stond bij mij op rsa. Ra ra hoe kan dat? Heeft iemand dat wel eens meegemaakt? Nieuwe installatie, niets gewijzigd.

Punt twee de rsa extensie was geïnstalleerd, maar toch kon ik niet inloggen, jullie begrijpen dat ik nu een "afkeer" hebt van rsa of salted passwordjes.

Toch blijf ik dit vreemd vinden en hoop ik dat de site geen andere kuren gaat vertonen

Groeten,
David Schouten