[TYPO3-UG Dutch] welke versie van Typo3?

drs. ing. WSM Perquin perquin at yniverse.nl
Sat Feb 16 13:10:52 CET 2013

Hoi Joost,
Persoonlijk zou ik het volgende doen:
Overgaan naar versie 4.5. Dat geeft je de minste migratie problemen en
daarmee koop je dus tijd. Immers 4.4 wordt niet meer ondersteund. Je gaat
nu voor de langst ondersteund LTS versie.
Daarna ga je je voorbereiden op versie 6.x De nieuwe te verwachtte LTS
versie. ik verwacht dat 4.5 en de 6.x versie even parallel zullen lopen,
omdat je de tijd moet hebben (en krijgen) om te kunnen migreren.
Het is een goed idee om te beginnen in een proefopstelling te migreren naar
versie 6.0. Dan weet je al wat er omgebouwd moet worden cq welke keuzes je
moet maken.

Vanuit Kennisnet verwacht ik dat de overstap van 4.5 naar 6.2 klein zal
zijn. De reden is dat we daar niks meer doen met CCT of templavoila, maar
eigen content blokken ontwikkelen op basis van Fluid en Extbase. De
flexibiliteid doen we met Grid. Qua architectuur en werking voor de
redactie super ingericht. Verder werken we met backend layout etc. Echt
super allemaal. Maximale flexibiliteit voor de redactie leden en ook goed
onderhoudbaar en in de hand te houden.

Wil je het daar eens over hebben let me know (stuur een PM).

Groet

W-P

Op 16 februari 2013 09:10 schreef Frans Saris <franssaris at gmail.com> het
volgende: