[TYPO3-UG Dutch] html5 sections

Muriel le Pair typo3 at strangefruit.nl
Fri Nov 9 18:05:19 CET 2012

Hallo Marijn,

Op 08-11-12 09:53, Marijn Depraetere schreef:

> Je kan natuurlijk ook altijd een referentie maken naar het content-element
> van op de subpagina's op je root-pagina.  Zo wordt de inhoud van op die
> subpagina's in een blokje apart weergegeven op je root-pagina.  Dit kan je
> met het icoon "referentie", maar ook gewoon via typoscript.  Bijvoorbeeld
> door deze stappen te ondernemen:
>
> ROOT-pagina:
>
> Via TemplaVoila of Fluid creëer je een lib per blokje content.  Als ik
> uitga van je voorbeeld:

[knip]

> (Dit is de manier via Fluid, maar je kan het dus ook via TemplaVoila of
> gewoon via een TYPO3 template)
>
> - TYPOSCRIPT ROOT -
>
> ### SETUP
> lib.content_page1 = CONTENT
> lib.content_page1  {
>    table = tt_content
>    select.max = 2
>    select.orderBy = date DESC
>    select.pidInList = HIER HET ID VAN DE PAGINA
> }

Dit komt een heel end in de richting.

Op de voorpagina komen 7 sections onder elkaar, elke section is in wezen
een pagina die bestaat uit 4 kolommen.

Ik kan het natuurlijk handmatig een query doen en het vervolgens
helemaal uitschrijven, maar ik vroeg me af of er niet zo iets bestaat
als "geef inhoud van pagina weer in content blok", vergelijkbaar met
"Show Content from Page" onder page > appearence.

> Of je dan je site opbouwt in HTML 5 (wat ik trouwens aanraad) of je doet da
> niet maakt in deze dus niet veel uit. Wat je vooral niet moet doen is met
> frames werken, dat is gewoon ZO fout…

Ik bedoel uiteraard TYPO3 frames, geen html frames ;-)

--
met vriendelijke groet,

Muriel le Pair