[TYPO3-UG Dutch] html5 sections

Marijn Depraetere marijn.depraetere at telenet.be
Thu Nov 8 09:53:56 CET 2012

Dag Muriel,

Je kan natuurlijk ook altijd een referentie maken naar het content-element
van op de subpagina's op je root-pagina.  Zo wordt de inhoud van op die
subpagina's in een blokje apart weergegeven op je root-pagina.  Dit kan je
met het icoon "referentie", maar ook gewoon via typoscript.  Bijvoorbeeld
door deze stappen te ondernemen:

ROOT-pagina:

Via TemplaVoila of Fluid creëer je een lib per blokje content.  Als ik
uitga van je voorbeeld:

- FLUID TEMPLATE -
<section id="pagina1"><f:cObject typoscriptObjectPath="lib.content_page1" />
</section>
<section id="pagina2"><f:cObject typoscriptObjectPath="lib.content_page2" />
</section>
<section id="pagina3"><f:cObject typoscriptObjectPath="lib.content_page3" />
</section>

(Dit is de manier via Fluid, maar je kan het dus ook via TemplaVoila of
gewoon via een TYPO3 template)

- TYPOSCRIPT ROOT -

### SETUP
lib.content_page1 = CONTENT
lib.content_page1  {
  table = tt_content
  select.max = 2
  select.orderBy = date DESC
  select.pidInList = HIER HET ID VAN DE PAGINA
}

Met deze typoscript laad je alle content elementen die in de tabel
tt_content staat op pagina met ID ??? in chronologisch dalende wijze in op
datum, gelimiteerd op de 2 laatste elementen.  Wil je er meer pas je de
waarde "select.max = ..  " aan.  Wil je ze niet sorteren op datum haal je
het stukje "select.orderBy = ..." weg.

Doe je dit voor alle content elementen op je root, dan krijg je een mooi
overzicht op je root-pagina van de onderliggende pagina's.

Of je dan je site opbouwt in HTML 5 (wat ik trouwens aanraad) of je doet da
niet maakt in deze dus niet veel uit. Wat je vooral niet moet doen is met
frames werken, dat is gewoon ZO fout…

Laat ons weten of dit helpt.

Groetjes,
Marijn Depraetere