[TYPO3-UG Dutch] html5 sections

Maarten Mandemaker maarten-list at emaux.nl
Wed Nov 7 15:55:12 CET 2012

Beste Muriel,

De vraag is me niet helemaal duidelijk, maar wanneer je met TYPO3 4.7 of
hoger werkt kun je met TypoScript kiezen voor het HTML5 doctype. Dankzij
het werk van Patrick Broens zal TYPO3 vervolgens frontend ook
daadwerkelijk HTML5 'uitspugen'. Het is daarom niet direct nodig om met
frames of dergelijke te gaan werken.

# TS Setup:
config {
      doctype = html5
}

Overigens hoeft niet elke div direct een section te worden, maar dat zou
je eventueel kunnen aanpassen door de standaard css_styled_content te
overschrijven. Daarvoor doe je zoiets als:

# TS Setup:
tt_content.stdWrap.innerWrap.cObject.default {
     10.cObject.default.value = <section id="c{field:uid}"
     30.cObject.default.value = >|</section>
}

Groeten,

Maarten Mandemaker