[TYPO3-UG Dutch] Het was nodig om Apache te herstarten voor een extensie-update. Wie kan dit uitleggen?

Daniel Doesburg | DOESBURG.BIZ daniel at typo3-nl.eu
Sun May 27 15:49:29 CEST 2012

Ik loop nog niet zo lang mee op dit ondermaanse en dagelijks verbaas ik me
en leer ik nieuwe dingen.

Zo ook van de week.

Ik had de extensie t3jquery geupdate.
En die gaf toen een vette foutmelding.

Op de bugtracker vond ik het advies om apache te herstarten. Omdat er in de
apachecache nog iets kon staan wat het veroorzaakte.

Ongeloof maakte plaats voor verbazing toen bleek dat dit inderdaad de
remedie was.

Nu de hamvraag: Is er iemand die mij, als eenvoudige TYPO3-integrator, kan
verklaren wat hier achter steekt?

Komt het vaker voor dat apache moet worden geherstart? Is er aan te geven
waarom, in welke situaties, dit wenselijk is?
Of is het, wat natuurlijk niet helemaal is uit te sluiten, een verkeerde
installatie van de server en/of van apache?

Wie licht een sluiertipje op?

Met vriendelijke groeten,

Daniel Doesburg