[TYPO3-UG Dutch] resultaat van 1e query gebruiken bij 2e query

Muriel le Pair typo3 at strangefruit.nl
Thu Mar 8 10:42:46 CET 2012

Op 07-03-12 20:50, Jigal van Hemert schreef:
> [...]
> renderObj een LOAD_REGISTER object te gebruiken:
>
> temp.cursus_sponsorid = CONTENT
> temp.cursus_sponsorid {
> [...]
> renderObj = COA
> renderObj {
> 10 = TEXT
> [...]
> 20 = LOAD_REGISTER
> 20.sponsor_uid.field = sponsor_id
> }
> }
>
> In het tweede CONTENT object kun je de waarde uit het register uitlezen:

Aha! dank voor je heldere uitleg, geniaal :)

> Het voordeel van het gebruik van de markers is dat dit automatisch
> bescherming biedt tegen SQL injecties.

Aha! handig om te weten. Ik vroeg me al af hoe dat zat want ik zag dat
Powermail oa op die manier een aantal queries uitvoert.

> Soms kun je het ook gewoon met een (1) CONTENT object voor elkaar
> krijgen. Je kunt in SQL query's heel goed tabellen combineren. Maar
> daarvoor zul je toch de tabelstructuren en wat je uit de tabellen wilt
> halen moeten prijsgeven :-)

Weet ik. De query is alleen in dit geval niet in 1 keer uit te voeren
omdat dat zou betekenen dat er een left join op een left join table moet
worden gedaan met informatie die niet altijd bestaat.
En de data moet sowieso op meerdere plekken komen dus LOAD_REGISTER is
een hele mooie oplossing.

--
met vriendelijke groet,

Muriel le Pair