[TYPO3-UG Dutch] resultaat van 1e query gebruiken bij 2e query

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Wed Mar 7 20:50:01 CET 2012

Hoi,

On 7-3-2012 18:29, Muriel le Pair wrote:
> Ik wil het resultaat van de 1e query gebruiken voor de 2e.
> temp.cursus_sponsorid bevat het id nummer wat ik nodig heb voor de
> tweede query. Hoe krijg ik de inhoud ervan in "where"?

Dat kun je bijvoorbeeld doen door in het eerste CONTENT object in het
renderObj een LOAD_REGISTER object te gebruiken:

temp.cursus_sponsorid = CONTENT
temp.cursus_sponsorid {
[...]
   renderObj = COA
   renderObj {
     10 = TEXT
[...]
     20 = LOAD_REGISTER
     20.sponsor_uid.field = sponsor_id
   }
}

In het tweede CONTENT object kun je de waarde uit het register uitlezen:

temp.sponsor = CONTENT
temp.sponsor {
   select {
     where = uid=###sponsorid###
     markers {
       sponsorid.data = register:sponsor_uid
     }
   }
}

Het voordeel van het gebruik van de markers is dat dit automatisch
bescherming biedt tegen SQL injecties.

In het voorbeeld heb ik bewust steeds een iets andere naam voor
sponsor_id gebruikt, zodat duidelijk wordt welke bij elkaar horen.

Soms kun je het ook gewoon met een (1) CONTENT object voor elkaar
krijgen. Je kunt in SQL query's heel goed tabellen combineren. Maar
daarvoor zul je toch de tabelstructuren en wat je uit de tabellen wilt
halen moeten prijsgeven :-)

--
Kind regards / met vriendelijke groet,

Jigal van Hemert.