[TYPO3-UG Dutch] Ontbrekende TemplaVoila-knop

Marijn Depraetere marijn.depraetere at telenet.be
Tue Jun 19 23:08:34 CEST 2012

Hoi,

Ik heb net een nieuwe installatie TYPO3 4.6.9 opgezet. Alles loopt perfect
en ik heb dan ook via de extension repository TemplaVoila opgehaald om zo
mijn template op te bouwen.

Normaalgezien kies ik dan voor de filelist en klik ik dan mijn HTML
template-bestand aan op het icoon van TemplaVoila.  Ik kies dan de optie
TemplaVoila uit het snelmenu.

Deze optie kan ik nu echter niet terugvinden in het snelmenu. De module
TemplaVoila zelf zit echter wel onder WEB in de linkerkolom. Als ik daar op
klik krijg ik de normale foutmelding dat ik een map /templates/ dien aan te
maken en dat de extensie impexp moet installeren.

Ik ben aangemeld als Admin en mijn installatie loopt anders als een trein.
Er is een root-template aangemaakt (nu nog bijna leeg). Er is een
sourcefiles-map op de root-pagina. De root-pagina staat ook als root
aangevinkt.

Waarom is het icoon van TemplaVoila verwijderd uit mijn filelist? Is dat
een "optie", en zo ja, hoe krijg ik dat icoon terug?

Bedankt voor jullie tips en tijd.

Groetjes,
Marijn Depraetere