[TYPO3-UG Dutch] Cookie wetgeving van kracht

Ronald Wopereis woepwoep at gmail.com
Wed Jun 13 01:16:02 CEST 2012

ik had nog wel een wild idee laatst, om een cookie hosting aan te bieden.
maar technisch weet ik niet of dat haalbaar is en hoe dat dan zou kunnen.
het idee is analoog aan de duitse wetgeving, waar de wifi provider (bijv
hoteleigenaar of cafébaas) "haftet für" = verantwoordelijk is voor / de
wifi gebruiker.
oplossing daar is in de vorm van een wifi provider, die snapt de wet en
maakt er een product van.
het idee wat ik had is om de cookies niet op de pc op te slaan maar in de
cloud,
vanwege granulariteit die de komende 2 jaar nog niet in de browser zit,
en volgens een fremium model de gebruiker dan iets aan te bieden in de zin
van "Manage My Cookies".
dus bij de cookie provider meld je je aan, en via API / plugin / zoiets /
komen de lokale cookies op de cloud in het domein van de user.
de - geanonimiseerde - cookies zijn dan , in de zin van metrics , weer
fantastisch marketing materiaal

nu ja, dit idee kwam in mijn hoofd, dus 10 tegen 1 is er al iemand mee
bezig geweest.
wat denken jullie, is dit een maakbaar iets?

Op 12 juni 2012 14:41 schreef Martin van der Linden
<info at elegantchaos.nl>het volgende:

http://about.me/woepwoep