[TYPO3-UG Dutch] Cookie wetgeving van kracht

Ric van Westhreenen | alterNET Internet BV ric at alternet.nl
Wed Jun 6 10:17:37 CEST 2012

Nou zoals de postcodeloterij het doet lijkt me niet geheel correct. Ik
kan namelijk niet weigeren....

Zoals het nu bekend is, is het niet duidelijk aan welke eisen e.e.a.
moet voldoen om te melden dat je gebruik maakt van cookies. In onze
komende nieuwsbrief gaan wij daar dieper op in.

Voor nu wordt als richtlijn door juristen het volgende aangegeven:

The information that needs to be provided prior to placing the cookies
has to be
easily accessible and understandable to the users. This implies that a
clearly visible
link to the information most likely does suffice, however, a privacy
policy as sole
source of information is insufficient.

Maar voor de liefhebbers, hier een gemakkelijke implementatie:

http://www.civicuk.com/cookie-law/index

Ric

Op 6 juni 2012 09:49 heeft Jordan van Bergen
<jordanvanbergen at gmail.com> het volgende geschreven:

Met vriendelijke groeten, kind regards,

drs Ric van Westhreenen

volg ons op Twitter, Facebook, LinkedIn, en YouTube: www.alternet.nl/contact/
Op zoek naar een nieuwe baan als TYPO3 ontwikkelaar? www.werkenbijalternet.nl

t: 078 635 1200 / intern nummer: 103
f: 0848 34 9697
e: ric at alternet.nl
m: 064 808 6196
w: www.alternet.nl
KvK nr.: 23092865
BTW nr.: NL808066614B01

Disclaimer:
This message (including any of its attachments) may contain
confidential and/or privileged information. If you are not the
intended recipient, please notify the sender immediately by e-mail or
telephone +31 (0)78 6351200 and delete this message from your system.
Any disclosure, distribution, copying or printing of this message is
strictly prohibited unless otherwise stated. You are advised to carry
out a virus scan before opening any attachments as we do not accept
any liability whatsoever for any damage sustained as a result of any
software viruses.

! Please consider the environment before printing this e-mail !