[TYPO3-UG Dutch] Cookie wetgeving van kracht

Pim Broens broens at redkiwi.nl
Wed Jun 6 10:12:14 CEST 2012

Hey,

Het zal inderdaad niemand ontgaan zijn, en ik denk dat een deel van de
bedrijven er al mee bezig was (het ging er toch komen) en waarschijnlijk nu
iedereen er wel mee bezig is. Het grootste probleem vind ik vooral de
onduidelijkheid, zoals Daniël Kegel schetst:

"We kunnen nu wel allemaal pleisters gaan plakken, maar we hebben gewoon
tijd nodig om dit goed en vooral gebruiksvriendelijk te implementeren. Op
dit moment is er nog geen richtlijn uitgegeven die duidelijkheid schetst
over hoe websites zich aan de wet moeten houden"

En dat is wel een deel van de implementatie problemen, er zijn meerdere
voorbeelden te vinden, maar zoals de bbc [1] het doet, fok.nl [2], de
telegraaf [3], of elke andere grote site (inclusief die van de politieke
partijen zelf), er is er nog geen 1 'waterdicht'.

Graag duidelijkheid, en wellicht een plugin of uniforme methode om hier mee
om te gaan? Laten we kijken of we elkaar kunnen ondersteunen.

p.s.
PIBN organiseerd eind van de maand een kennissessie over dit onderwerp, zie
http://www.pibn.nl/kennissessie-de-nieuwe-cookiewetgeving/

[1] http://www.bbc.co.uk
[2] http://www.fok.nl
[3] http://www.detelegraaf.nl