[TYPO3-UG Dutch] Naar mobiel subdomein verwijzen

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Tue Jan 31 19:18:14 CET 2012

Hoi Jordan,

On 30-1-2012 15:30, Jordan van Bergen wrote:
> Zijn er al TYPO3 extensies die "responsive design" ondersteunen en heeft
> ooit iemand dit al gedaan met TYPO3? Lijkt me super gaaf als we een
> "responsive design" template als basis kunnen uitwerken en aanbieden via
> deze nieuwsgroep.

Er is geen extensie of speciale template voor nodig. Dit speelt zich
helemaal af in de styling, de CSS.

Moderne browsers (waaronder die van mobiele apparaten) ondersteunen
zogenoemde media queries; bepaalde CSS bestanden worden bijvoorbeeld
gebruikt als de display minder dan X pixels breed is.
Voor oudere browsers die dit niet ondersteunen is er een fallback CSS.

Kijk bijvoorbeeld eens naar:
http://www.bostonglobe.com/
en maak je browser steeds wat smaller.

Voor brede schermen is er een 3-koloms lay-out, smaller wordt het een
2-koloms, nog smaller een 1-koloms met plaatjes naar de tekst en op z'n
smalst een 1-koloms lay-out met plaatjes boven de tekst.

--
Kind regards / met vriendelijke groet,

Jigal van Hemert.