[TYPO3-UG Dutch] direct mail en verschillende talen

drs. ing. WSM Perquin perquin at yniverse.nl
Tue Jan 31 11:16:38 CET 2012

Beste lijst,
ik heb een multilanguage, multidomain, one tree website. Dat werkt allemaal
prima. Nu wil ik alleen ook een meertalige nieuwsbrief versturen mbv direct
mail. Dus je hebt gebruikers die in de groep Frankrijk zitten, of Engeland
etc. Ik wil de Fransen een Franse tekst sturen en de Engelsen een Engelse.
De betreffende nieuwsbrief maak ik zoals ik ook de gewone pagina's maak.
dus opzet in de basis taal en daarna de vertalingen (alternative Page
language & page content vertaald).  Alleen nu zit ik met direct mail. Weet
iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat direct mail de juiste vertaling pakt
voor de juiste usergroup? Ik kan er namelijk niks over vinden. Wel iets
over categorieën misbruiken (elke taal is een categorie), maar dan heb ik
weer een probleem met de reeds gedefinieerde categorieën. Ook wil ik in de
configuratie van TYPO3 dat de fransen naar de fransen site worden verwezen
en de Engelsen naar de Engelse etc.
Iemand goede ideeën hoe dit op te pakken met typoscript, zodat ik 1
directory heb voor nieuwsbrief en de one tree multi language opzet kan
behouden.