[TYPO3-UG Dutch] Naar mobiel subdomein verwijzen

T o n scoobjuh at hotmail.com
Sun Jan 29 20:01:23 CET 2012

Hallo,

Ik wil naast mijn gewone site ook een mobiele versie maken in Typo3.

Daarom heb ik in Typo3 een aparte boom aangemaakt en de extensie ( cwmobileredirect ) geinstalleerd, om bezoekers met een mobieltje naar die pagina's te leiden.
Dat gaat prima bij mijn ene provider. Daar kan via het Cpanel een subdomein (m.mijndomeinnaam.com) aanmaken en kan ik een redirect instellen naar de juiste pagina http://m.mijndomeinnaam.com/index.php?id=74.

Bij m'n tweede provider kan ik onbeperkt subdomeinen aanmaken, door met ftp een nieuwe folder in de root van de site aan te maken. Bij die provider heb ik geen Cpanel, dus ik kan geen redirect instellen. Daarom heb ik het met html geprobeerd (<meta http-equiv="REFRESH" content="0;url=http://www.mijnanderedomeinnaam.nl/index.php?id=74/"></HEAD>). Maar wat er dan gebeurt, is dat typo3 detecteert dat het een mobieltje is en stuurt je naar die pagina, maar die stuurt je weer terug, en zo kom je in een eindeloze lus.
Dat gebeurt ook als ik een .htaccess file in de subdomein folder plaats.

Wat moet ik doen om dit werkend te krijgen?

Ik kan eventueel wel wat DNS settings aanpassen (A, AAAA, CNAME, MX TXT and SRV). Als ik het 'm' subdomein toevoeg als een A record naar het IP-adres van mijn website dan helpt dat ook niet.

Beste groeten,
Ton