[TYPO3-UG Dutch] DirectMail extension

HocomAdvies [ Wiechert Hooghwinkel ] info at hocom-advies.nl
Fri Feb 10 09:22:53 CET 2012

In een typo3 4.6.1 installatie met Templavoila moet de DirectMail extensie gebruikt gaan worden. Wat nu niet helemaal duidelijk wordt uit de docu en verschillend tutorials, is hoe de opzet in de pagetree nu eigelijk in elkaar zit.

Nu is het als volgt opgebouwd:

Bestaande Site (met root template)
-- pagina's
-- pagina's
**systeem_map
**Systeem_Map_directmail
   - nieuws_brief_pagina aangemaakt (eigen pagina template)
**Map_mail_adressen

Wat dan echter verwarrend is, dat er in de Template nog zaken opgenomen moeten worden. Maar dan blijkt dat de nieuwsbrief pagina geen template bevat?
Nu las ik in een Duitse tutorial: Für den SysOrdner Newsletter wird ein Template “Template für neue Website” angelegt. Ich nenne das Template mal “Newsletter”.

Dus de nieuws_brief_pagina is niet nodig? Overigens heb ik een nieuwsbrief template aangemaakt in TV, die kon alleen opgeslagen worden in de systeem_map. van de bestaande site? Terwijl ik ook las dat die in de Syteem_map_driectmail opgeslagen moet worden.
Iemand die wellicht een zetje in de goede richting kan geven:)

Dan nog even een vraag over het mappen van de html in TV. Aangezien een nieuwsbrief.html opgebouwd is met tabellen, kun je dan toch met FCE werken? Hoe pak je dat het beste aan? Als basis gebruiken we nu een aangepaste Mailchimp html.template.

Met vriendelijke groet,
HocomAdvies

Wiechert Hooghwinkel
www.hocom-advies.nl