[TYPO3-UG Dutch] Utf-8 na update

Jordan van Bergen jordanvanbergen at gmail.com
Thu Feb 9 14:28:51 CET 2012

Als je rare tekens in de frontend krijgt vergeet dan niet dit ook nog
in te stellen in de /typo3conf/localconf.php:

$TYPO3_CONF_VARS['BE']['forceCharset'] = 'utf-8';
$TYPO3_CONF_VARS['SYS']['setDBinit'] = 'SET NAMES utf8;';

Die 2e geeft aan dat het een utf8 database is. Alle problemen die wij
hadden met UTF-8 (rare tekens na latin1 conversie) behoorden toen tot
het verleden.

Met vriendelijke groeten,

Jordan van Bergen