[TYPO3-UG Dutch] de nieuwe form extensie op 4.5

Jigal van Hemert jigal.van.hemert at typo3.org
Mon Aug 20 16:34:03 CEST 2012

Hoi,

On 20-8-2012 10:09, drs. ing. WSM Perquin wrote:
> Persoonlijk vind ik dat dit soort extensies ook beschikbaar moeten zijn
> voor de LTS versie om de simpele reden dat de overgang dan minder groot is.

LTS staat voor Long Term Support. Dit houdt in dat de periode van
ondersteuning langer is dan normaal. Ondersteuning van TYPO3 versies
bestaat uit bugfixes en security updates, niet uit nieuwe features.

Als een systeemextensie uit een nieuwere versie naar een oudere versie
gebracht moet worden zal er waarschijnlijk ook een hoop functionaliteit
meegenomen moeten worden die nodig is voor die extensie. Mogelijk is die
functionaliteit weer afhankelijk van andere vernieuwde code, etc.
Naast het vele werk dat dit met zich meebrengt is er ook een risico voor
de stabiliteit van 4.5 LTS. En dat blijkt nu net een van de redenen te
zijn waarom mensen voor de inzet van 4.5 LTS kiezen.

Gelukkig krijg je met 4.7 ook een hoop andere, nieuwe features erbij :-)

--
Jigal van Hemert
TYPO3 Core Team member

TYPO3 .... inspiring people to share!