[TYPO3-UG Dutch] header lay-outs in de backend

Jordan van Bergen jordanvanbergen at gmail.com
Sat Apr 7 11:50:05 CEST 2012

Ik heb iets voor elkaar.....

>In de back-end heb je de volgende opties bij de header:

>Layout 1
>Layout 2
>Layout 3
>Layout 4
>Layout 5
>Hidden

Dit krijg ik door op de pagina eigenschappen van de root pagina binnen
typo3 bij resources en dan Page TSConfig het volgende toe te voegen:

TCEFORM {
   # Content of the layout select box for content elments
   tt_content {
     header_layout.addItems.6 = h1 page-description
   }
}

Over de gehele backend kan ik nu bij layout van de hader voor

h1 page-description

kiezen. MOOI. Ik weet nu hoe ik die lijst kan uitbreiden.

Daarna heb ik in de constants van de template het volgende toegevoegd:

content.wrap {
  header = |
  header6 = <span class="h1grey">|</span>
}

Nu geef ik op een pagina een tekst in met de header: test header en
kies bij de layout voor h1 page-description maar er komt dan helemaal
NIETS in de broncode te staan.

Ik lijk het allemaal qua backend en template goed ingesteld te hebben
maar de eigen gemaakt header6 optie verschijn niet in de broncode.

Wat zie ik over het hoofd en kan dat wel wat ik hierboven doe?

Met vriendelijke groeten,
Jordan van Bergen